

BEŞ yıl boyunca tamamlanamayan ve açılışı defalarca ertelenen Aydın Şehir Hastanesi, Özlem Çerçioğlu'nun iktidar partisine katılımının ardından hızla tamamlanarak açılışa hazır hale getirildi. Bu durum, kentte ve siyasette “tesadüf mü, siyasi mesaj mı?” sorularını gündeme getirdi.
Sağlık Bakanlığı tarafından 2020 yatırım programına dahil edilen Aydın Şehir Hastanesi'nin temeli Kasım 2021'de atıldı ve AKP'li yetkililer, yıllar boyu hastanenin “2023'te açılacak” vaadinde bulundular.

11 YIL SONRA İLK
Bununla birlikte, 2023 yılı boyunca inşaatın ciddi şekilde yavaşladığı ve yılı sonunda hastanenin yalnızca yüzde 40’ının tamamlandığı ortaya çıktı.
Buna rağmen, geçen yıllara karşın hastane 2023’te değil, 2026’ya girilirken açılabildi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Çerçioğlu ile Aydın'da en son 11 yıl önce bir araya gelmişti. Erdoğan’ın bu kez Aydın’a gelişi, hem hastanenin açılışı hem de Çerçioğlu’nun AKP’ye geçişinin ardından düzenlenen ilk büyük ortak program olma özelliğini taşıyor. Kentte uzun zamandır tamamlanmayan projelerin, Çerçioğlu'nun siyasi yönelimini değiştirmesinin ardından hızla sonuçlandırılması, “yatırımın kaderi belediye başkanının parti rozetiyle mi belirleniyor?” sorusunu güçlendirdi.
Aydın Şehir Hastanesi, 140 dönümlük bir alan üzerine inşa edilmiştir ve yalnızca Aydın’ın değil, bölgenin de en büyük sağlık yatırımlarından biri olarak ön plana çıkmaktadır. Proje kapsamında hastanede 365 poliklinik odası, 34 ameliyathane, 230 yoğun bakım yatağı, 45 hemodiyaliz ünitesi, 60 palyatif bakım yatağı ve 2 bin 269 araç kapasiteli bir otopark bulunacaktır.


