reklam
reklam
DOLAR 46,6600 % 0.12
EURO 53,1528 % 0.09
STERLIN 62,0951 % -0.01
FRANG 57,5952 % 0.14
ALTIN 6.130,13 % 1,67
BITCOIN 60.013,20 -0.492
reklam

Kuzey Ormanları Savunması'ndan Belgrad Ormanı'nda Eylem

Yayınlanma Tarihi : Google News
Kuzey Ormanları Savunması'ndan Belgrad Ormanı'nda Eylem
reklam

Kuzey Ormanları Savunması ve İstanbul Barosu Çevre Kent ve İmar Hukuku Komisyonu öncülüğündeki çevre örgütleri, Belgrad Ormanı için eylem düzenliyor. Belgrad Ormanı'nda bir araya gelen çevreciler, yürüyüş yaparak ormana destek verdiler.

Eylemde, İstanbul Barosu Çevre Kent ve İmar Hukuku Komisyonu üyeleri de yer aldı ve ortak bir açıklama yapıldı.

Açıklamada, “İstanbul'un su kaynağı, oksijeni ve sağlığı olan Belgrad Ormanı'nı korumak herkesin görevi. Gelin, ormanımızı birlikte koruyalım. Bir kez daha vurgulamak isteriz ki, Belgrad Ormanı muhafaza ormanı olup, bu statünün gerekliliklerine uygun şekilde korunmalıdır” ifadeleri yer aldı.

Açıklamanın devamında ise şu ifadelere yer verildi:

“Belgrad Ormanı, İstanbul'un merkezinde yer alan, havayı temizleyip, kışın ısıyı koruyup yazın serinleten, nemi koruyan, su depolayan ve arındıran, tarihi ve kültürel anlamı olan, tilki ve geyik gibi yaban hayatı barındıran bir alandır. Kuzey Ormanları'nın bir parçasıdır. Savunma yürüyüşümüzün ilki 9 Kasım, ikincisi ise 21 Aralık 2025'te gerçekleştirildi ve bugün üçüncü yürüyüşümüzü düzenliyoruz; ormanı sahipsiz bırakmıyoruz. Belgrad Ormanı ve Kirazlıbend Tabiat Parkı’ndaki inşaatlara, aşırı su ve kereste teminine karşı çıkıyoruz. Üçüncü yürüyüşümüz, hukuki mücadele ile toplumsal itirazın birleştiğini gösteren bir adım olmuştur. Yürüyüş boyunca Belgrad Ormanı’nı savunduk; sözümüzü Kirazlıbend Tabiat Parkı’nın önünde dile getiriyoruz. Belgrad Ormanı ve Kuzey Ormanları, savunma hattımızı oluşturuyor. Bu alan, Kırkçeşme Su Yolları'nın bir parçası olan Kirazlı Bend'i de kapsamaktadır. Belgrad Ormanı’nın tabiat parkı ilan edilip bölünmesinden sonra burası da nasibini almıştır.”

“BETONLAŞMA TEHLİKESİ”

Şu anda Bağcılar Belediyesi tarafından işletilen bir piknik alanı ve burada görülebilen çift şeritli yol da dahil olmak üzere, fazla betonlaşma mevcut. Belgrad Ormanı ve Kuzey Ormanları, savunma hattımızdır. Geçtiğimiz günlerde, savunma alanımızda Kemerburgaz-Göktürk'te başka bir talan durumu yaşandı. 'Osmanlı torunuyuz' diyenler, Mimar Sinan’ın inşa ettiği su kemerlerinin dibinde 46 dönümlük bir araziyi lüks konut yapımı için sattı.”

Belgrad Ormanı'nda her ay düzenli yürüyüşler yaparak, gözlemliyoruz ve bu talanları kayıt altına alıyoruz. Orman, her zaman gözümüzün önünde! Kemerburgaz-Göktürk hattında lüks konut inşaatı için açılan davanın bilirkişi raporu 29 Ocak'ta yapılacak. Perşembe günü, 09:30’da orada olacağımızı bildiriyoruz. Dayanışmaya, aramıza katılmanızı bekliyoruz.

Bu yürüyüş yalnızca doğaseverlerin değil. İstanbul Barosu Çevre, Kent ve İmar Hukuku Komisyonu, Belgrad Ormanı savunmamıza açık destek vereceğini belirtmiştir. Ekibimizi büyütüyoruz! Bugün burada doğa savunucuları; Kuzey Ormanları Savunması, Türkiye Ormancılar Derneği (TOD), Validebağ Gönüllüleri, Polen Ekoloji, Don Kişot Bisiklet Kolektifi ve İstanbul Barosu Çevre, Kent ve İmar Hukuku Komisyonu üyeleri bulunmaktadır. Çünkü koruma statüleri aktif olarak zayıflatılmakta, orman parçalanmakta ve her saldırıda oranı küçülmekte; yaban hayatın devamlılığı zorlaşmakta, ormanın su ve hava temizleme kapasitesi kalmamaktadır; kısaca ekosistem tehdit altındadır.

ORMANIMIZI KORUYALIM

Kirazlıbend’de neler yaşandığı, Kemerburgaz’daki durumlardan bağımsız değil. İtirazımız, savunduğumuz alanlar gibi bütüncül bir yaklaşımdır. Yürüyerek, görünür olarak, talanı haritalandırarak, hukuki bilgi ve kamusal söylemlerle itiraz ederek ilerliyoruz; mücadelemizi sahadan koparmadan sürdürmekteyiz. İstanbul'un su kaynağı, nefesi olan Belgrad Ormanı'nı korumak herkesin görevidir. Bir araya gelerek, ormanımızı koruyalım. Bu çağrıyı bir kez daha yineliyoruz; Belgrad Ormanı muhafaza ormanı statüsünde korunmalıdır.

reklam

YORUM YAP