reklam
reklam
DOLAR 46,6600 % 0.12
EURO 53,1528 % 0.09
STERLIN 62,0951 % -0.01
FRANG 57,5952 % 0.14
ALTIN 6.130,13 % 1,67
BITCOIN 60.390,01 0.663
reklam

'Bunu yayınlayın' dedi, isyan etti

Yayınlanma Tarihi : Google News
'Bunu yayınlayın' dedi, isyan etti
reklam

CHP Kadın Kolları Genel Başkanı Asu Kaya, Osmaniye'de esnaf ve vatandaşlarla bir araya gelerek onların sıkıntılarını dinledi.

Bir emekli vatandaş şunları ifade etti: “Emekli olduğumda maaşımla 13 tane çeyrek alabiliyordum. Bugün ise yalnızca 3 tane alabiliyorum. Ülkemizin durumu maalesef bu. Altın yiyemiyoruz ama gıda fiyatları sürekli artıyor; ben neye göre bütçemi yapmalıyım?”

Osmaniye'de yaşayan 72 yaşındaki bir vatandaş ise, “Cumhuriyet tarihinin en kötü yönetimini yaşıyorum. 40 yıl devlette çalıştım ve hizmet verdim. Maaşım 28 bin 450 lira. Bu hak ettiğim bir rakam değil ama sandık geldiğinde bu durum değişecek.” dedi.

'SANDIK ÖNÜMÜZE GELDİĞİ ZAMAN BUNLAR GİDECEK'

Seçim sandığının önüne gelmesini bekleyen bir emekli, “2000 yılında emekli oldum. O dönemde 1,5 asgari ücret alıyordum. Şu anda asgari ücret bile beni aşıyor. Bugünkü maaşım 21 bin lira. Geçimimizi nasıl sağlayacağız açıklasınlar. 'Garibanlar bu duruma getirdi, yine onlar götürecekler' diyorlar ama aslında garibanlar bırakacak, haberleri olsun.” şeklinde konuştu.

“Bizim hak ettiğimiz bu değil. 2008’de çıkardıkları yasayla maaşımı yüzde 70’ten yüzde 32’ye düşürdüler. Yani şu an 42 bin lira alabilmem gerekirken, yalnızca 21 bin lira alıyorum. Allah izin verirse en kısa zamanda sandık önümüze geldiğinde bunlar gidecek, başka çaremiz yok.” dedi.

Erken seçim çağrısı yapan bir diğer emekli, “Emeklinin durumu ne olacak? Hiç bir şey yapmayacaklar mı? Verdikleri 20 bin lirayla nasıl geçinebiliriz, söylesinler, biz de ona göre geçinelim. Bu saatten sonra seçim istiyoruz, erken seçim istiyoruz. Emekli erken seçim istiyor.” şeklinde görüşlerini aktardı.

'BİZ İNSAN DEĞİL MİYİZ'

Bir başka emekli ise şunları belirtti:

“Bakın, nasıl görünüyorum? Üzgün, solgun, yıpranmış ve yürüyemez hale gelmiş bir emekliyim. Geçinemeyen bir emekliyim. Bize verdikleri üç kuruşu çok görüyorlar. Üç kuruş gözlerine çakılsın. Ama bunu mutlaka yayınlayın. Allah'tan böyle bir muamele reva mı? Biz insan değil miyiz?”

“Allah'tan korkan bunu yapmaz. Sayın Bahçeli desteğini veriyor ama 'Bu emeklinin hakkını ver' demiyor, diyemiyor. Biz emekliler topluca kendimizi bilsek ve birbirimizi tanısak, 16 milyon emekli çarpı 2 ile 32 milyon edecektir ve biz bu durumu aşarız. Ama maalesef birbirimize sahip çıkmıyoruz. Allah bunları ıslah etsin.” diye ekledi.

reklam

YORUM YAP