reklam
reklam
DOLAR 46,6301 % 0.11
EURO 53,0738 % -0.04
STERLIN 61,5987 % 0
FRANG 57,6036 % 0.17
ALTIN 5.997,31 % -0,53
BITCOIN 59.896,81 -1.581
reklam

Hiç gitmediği yerden ceza yedi: Ödeyemem

Yayınlanma Tarihi : Google News
Hiç gitmediği yerden ceza yedi: Ödeyemem
reklam

Bingöl'de Ekinyolu köyünde yaşayan emekli esnaf Abdulkadir Yüksel, 8 Kasım 2025'te vekalet verdiği kardeşi aracılığıyla İstanbul'dan hafif ticari bir araç satın aldı.

Kardeşi, aracını bir gün sonra Bingöl'e getirdi.

Yüksel, aracına 5 Ocak tarihinde ulaşan ceza makbuzunda, 29 Aralık 2025 günü saat 11.45'te Ankara'nın Kahramankazan mevkisinde, Anadolu Otoyolu Akıncı Yol Kontrol Noktası'nda ceza kesildiği bilgisine yer verildiğini belirtti.

CEZAYA İTİRAZ ETTİ

Makbuzda, 'kamyonet' olarak nitelendirilen aracın sürücüsü H.B. olarak kaydedilmiş ve 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu'nun 5'inci maddesine istinaden 'yetki belgesi bulunmasına rağmen aracını kaydettirmeden kullanma' gerekçesiyle 8 bin 500 TL ceza yazıldığı not düşüldü.

Cezaya itiraz eden Yüksel, Bingöl Adliyesi'ne başvurarak, aracının ceza tarihinde Bingöl'de bulunduğunun Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) kayıtlarıyla kanıtlanmasını talep etti. Ayrıca, sürücü H.B. hakkında suç duyurusunda bulundu.

'MAĞDUR EDİLDİM'

Abdulkadir Yüksel, “Bingöl dışında hiçbir il dışına çıkmadığım halde, araç sahibi olmama rağmen H.B. adına 29 Aralık 2025 tarihinde saat 11.45'te bir ceza kesilmiş. Araçta 5 kişinin olduğu belirtiliyor. Hiçbir şekilde araçla Bingöl dışına çıkmadım.

Merkeze bağlı Ekinyolu köyünde ikamet ediyorum. Ancak, aracıma 8 bin 500 TL’lik bir trafik cezası kesilmiş. Bana 5 Ocak'ta ulaştırılan ceza, ihlalin 29 Aralık'ta yapıldığını bildiriyor. Ben Bingöl il sınırlarının dışına dahi çıkmadığım halde bu ceza bana tebliğ edildi.

Ceza Ankara'dan geliyor. Aracımı kullanan kişinin H.B. olduğu yazıyor fakat ben böyle birini tanımıyorum.

Ankara'ya hiç gitmedim ve aracımda daha önce hiç yolcu da bulunmadı. Bir uzman çavuş tarafından Ankara'da kesilen bu cezayla mağdur duruma düştüm. 8 bin 500 TL'lik bu cezayı kim ödeyecek, nasıl ödenecek; bilmiyorum. Ben mağdur durumdayım.”

reklam

YORUM YAP