reklam
reklam
DOLAR 46,5171 % 0.02
EURO 53,0783 % 0.42
STERLIN 61,6141 % 0.54
FRANG 57,4711 % 0.38
ALTIN 6.006,22 % 0,44
BITCOIN 59.249,99 -2.831
reklam

İsyan Etti: 1 Ton Satıp 1 Kilo Kıyma Alacağım

Yayınlanma Tarihi : Google News
İsyan Etti: 1 Ton Satıp 1 Kilo Kıyma Alacağım
reklam

2023 yılı, 6 Şubat'taki depremlerin üçüncü yıl dönümüne yaklaşırken Hatay’ın Samandağ ilçesindeki narenciye üreticisi Niyazi Arslan, mandalina fiyatını kilogramı 4,5 TL olarak belirlemesine rağmen alıcı bulamadığını ve tarım politikalarındaki hataların üreticiyi mağdur ettiğini ifade etti.

Arslan, konuyla ilgili olarak şunları söyledi:

“Kalp hastasıyım. Bugün 4,5 TL'den ilan verdim ama 6 TL veren yok. Bu durum beni zorluyor. Bak, şu an elimde biraz çürümüş ve yumuşamış mandalinalar var. Bunu kimse almak istemiyor. Sonuçta bana kiloda sadece 1 TL kalıyor. 1 ton mandalina satarsam, ancak 1 kilo kıyma alabiliyorum.”

Yanlış tarım politikalarının etkilerine dikkat çeken Arslan, “Adana'da pamuk ekilecek alanlara Tarım Bakanlığı ya da Ziraat Odaları narenciye ekimi izni verdikleri sürece sonuç böyle olacak” dedi.

Arslan, Adana'da yaklaşık 400-500 bin dönüm araziye mandalina ekildiğini ve deprem sonrası birçok ihracatçının Adana'ya taşındığını belirterek, işçi sıkıntısı yaşandığını söyledi.

Bir tüccarın iç piyasaya mal götürmesi gerektiğini belirten Arslan, “Adana ile Hatay arasında 180-200 km mesafe var. Yakıt farkını da hesaba katmak zorundalar. Ancak burada işçi bulmakta zorlanacaklar. Bu nedenle Adana’daki ürünleri tercih ediyorlar. Çukurova'daki yanlış tarım politikaları bizi etkiliyor” ifadelerini kullandı.

İzin verenlerin hata yaptığını vurgulayan Arslan, şunları söyledi: “Orada pamuk, buğday, kuru fasulye, nohut ve mercimek ektirmek lazım. Bunları dışarıdan ithal ediyorsun. Samanı bile dışarıdan almak zorundasın. Çukurova’yı narenciye ile doldurursan sonuç böyle olur.”

Örnek olarak Ankara Belediyesi'nin kent lokantası uygulamasını gösteren Arslan, “Hatay'dan her ay belediye, üreticiden tüketiciye aynı fiyattan alsın. Benden 5 TL’ye alıp, tüketiciye de 5 TL’ye satsın” önerisinde bulundu.

reklam

YORUM YAP