reklam
reklam
DOLAR 46,5272 % 0.02
EURO 52,9947 % 0.2
STERLIN 61,4520 % 0.19
FRANG 57,3167 % 0.05
ALTIN 5.991,43 % 0,19
BITCOIN 61.203,37 -2.251
reklam

Nurdağı Rezerv Alan Hak Sahiplerinden 'Adımız Kuradan Silindi' Tepkisi

Yayınlanma Tarihi : Google News
Nurdağı Rezerv Alan Hak Sahiplerinden 'Adımız Kuradan Silindi' Tepkisi
reklam

Gaziantep’in Nurdağı ilçesi Yavuzselim Mahallesi’nde rezerv alan 3.1 etap kapsamında hak sahibi olan vatandaşlar, açtıkları yürütmeyi durdurma davalarından feragat etmemeleri durumunda adlarına kurada çıkan konutları alamayacaklarının kendilerine bildirildiğini iddia etti.

Hak sahipleri adına açıklama yapan Gaziantep Barosu avukatlarından Bilal Dinç, yaşananların belirgin bir hak ihlali olduğunu vurguladı. 6 Şubat 2023 depremlerinin ardından ilan edilen rezerv alanlarında önemli sorunlarla karşı karşıya olduklarını ifade eden Dinç, “Depremin ardından, Anayasa’ya aykırı bir şekilde sınırsız yetkilerle donatılmış 6306 sayılı Kanun kapsamında ilan edilen rezerv alanlarında inşa edilen yapılarla ilgili ciddi sorunlar yaşamaktayız. AFAD tarafından hak sahibi gösterilmiş olmamıza rağmen, kaymakamlık ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından koordineli bir biçimde AFAD kayıtlarımızdan adımız silindi. Hala taze acılarımız varken rezerv alanlarında ev sahibi olmamız dayatıldı” dedi.

'AÇIKÇA TEHDİT EDİLDİK'

Dinç, 2025 yılının Kasım ayında yapılan kuralarda çıkış yaparak konutları teslim almak istediklerinde, farklı bir uygulama ile karşılaştıklarına dikkat çekti:

“Bakanlık personelleri, tahsis ettiğimiz yürütmeyi durdurma davasında feragat etmememiz durumunda ev alamayacağımızı söyleyerek bizi açıkça tehdit etti. Vatandaşlarımız, anayasal hakları olan adil yargılanma haklarını kullanmaları sebebiyle, bakanlık tarafından evsiz bırakılarak cezalandırılmaktadır. Anlattıklarımız, maruz kaldığımız haksızlıkların ve usulsüzlüklerin yalnızca bir örneğidir.”

'BOŞ KAĞIDA İMZA ATTIRIYORLAR'

Açıklamada konut teslim sürecinde boş kağıda imza atmaya zorlandıklarını dile getiren Dinç, “Gerek AFAD tarafından gerekse bakanlık tarafından verilen evler için boş kâğıda imza attırılmaktadır. Boş kâğıda imza atmanın ne anlama geldiği ortada. Bu, taşınmazlarımızın değer tespitleri yapılmadan, taşınmaz bedelleri belli olmadan, daire bedelleri ve taksitlendirmeleri açıklanmadan atılan imzalardır. Ayrıca bu imzalarla, bakanlığa karşı fazlaya ilişkin tüm dava haklarımızdan feragat etmeye zorlandığımız sözleşmelere imza atmaya itilmekteyiz.” dedi.

'ÖKSÜZ VE YETİM KALDIK'

Bir hukuksuzluğa boyun eğmeyeceklerini ve mücadelelerinden vazgeçmeyeceklerini vurgulayan Dinç, taleplerini şöyle sürdürdü:

“Anlattığımız tüm hususların maddi ve idari birimler tarafından bilinmesini, Cumhurbaşkanımızın bu durumdan haberdar olması durumunda da bilgilendirilmesini talep ediyoruz. Biz Nurdağı halkı olarak öksüz ve yetim kaldık. Bu duruma eklenen mağduriyetimizle birlikte daha da zor bir süreç yaşıyoruz. Lütfen yaşadığımız mağduriyetlerin duyulmasını sağlayın ve bu sorunların çözümünü talep ediyoruz.”

Nurdağı'ndan bir vatandaş ise, “Bu gördüğünüz arsa bizim. Depremden önce biz müteahhide verdik. Depremden sonra burası rezerv alanı ilan edildi. Şu an herkese anahtarlar verildi. Biz mağduruz.” ifadelerini kullandı.

reklam

YORUM YAP