

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, Şırnak'ta 142 kilogram metamfetaminin ele geçirildiğini duyurdu.
Şırnak Emniyet Müdürlüğü'ne bağlı Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan çalışmalarda, uyuşturucu madde sevkiyatı gerçekleştiren bir tıra yönelik düzenlenen operasyonda iki şüpheli yakalandı. Yerlikaya, bu konuda şunları ifade etti:
– Uyuşturucuyla mücadele sadece bir 'iç güvenlik meselesi' değildir, bu mücadele 'küresel bir güvenlik' mücadelesidir. Biz, uyuşturucuya topyekün bir savaş açtık. Bu savaşı, yalnızca ülkemiz için değil, insanlık için sürdürüyoruz. Emniyet Müdürlüğümüzü ve emeği geçen tüm yetkilileri tebrik ediyorum.
Ayrıca, Gümrükler Muhafaza ekipleri İstanbul Havalimanı ve İskenderun Limanı'nda da uyuşturucu ele geçirdi.
Ticaret Bakanlığı, ekiplerince ocak ayının son haftasında gerçekleştirilen iki ayrı operasyonda ele geçirilen uyuşturucu maddelere ilişkin bilgi paylaştı.
Hollanda'ya Gidecekti
Bu çerçevede, Hatay'ın İskenderun Limanı'nda gerçekleştirilen operasyonda 1 milyon 392 bin 238 captagon hapın ele geçirildiği açıklanırken, İstanbul Havalimanı'ndaki operasyonda ise ABD çıkışlı, bu havalimanından transit geçerek Hollanda'ya ulaşması planlanan bir hava kargo gönderisi içinde 129 kilogram esrar cinsi uyuşturucu madde bulundu.
– Gümrükler Muhafaza ekipleri, etkin risk analizi ve hedefleme faaliyetleri çerçevesinde gerçekleştirdikleri operasyonlarla, uluslararası suç örgütlerinin en önemli finans kaynağı olan uyuşturucu kaçakçılığıyla mücadeleyi öncelikli hedef olarak belirliyor ve bu konudaki kararlı mücadelesini bu yılda sürdürmekte.


