

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, İstanbul'un Eyüpsultan ilçesinde 300 kilometre hız yaparak drift atan sürücünün yakalandığını açıkladı.
Bakan Yerlikaya, sosyal medya hesabından “Gereği yapıldı” notuyla yaptığı paylaşımda şu şekilde devam etti:
“İstanbul'un Eyüpsultan ilçesinde aşırı hızla sürüş yaparak drift gerçekleştiren A.N. isimli sürücü yakalandı. Otoyol jandarması gerekli işlemleri yaptı ve yapmaya devam edecektir.”
Sürücü hakkında Türk Ceza Kanunu'nun 179'uncu maddesinden adli işlem başlatıldı. Yeni Trafik Kanunu Teklifi'ne göre; drift yapan sürücüye 140 bin TL idari para cezası uygulanacak, sürücü belgesi 60 gün süreyle geri alınacak ve aracı 60 gün boyunca trafikten men edilecektir.
Eğer sürücü, son 5 yıl içinde ikinci defa ihlalde bulunursa, sürücü belgesi iptal edilecektir. Yerleşim alanları dışında mevcut hız sınırını 71 kilometre/saat ve üzeri aşan sürücülere 30 bin TL idari para cezası verilecek, sürücü belgesi ise 90 gün süreyle geri alınacaktır.
(Trafik ihlalinin yaşandığı otoyol güzergahında hız sınırı 140 km olmasına rağmen, bu otomobil 300 kilometreden fazla hız yapmış bulunmaktadır.) Ortalama hızdaki yüzde 5'lik bir düşüş, ölüm riskini yüzde 30 oranında azaltabilmektedir.
Unutmayalım; trafik, herkesin ortak yaşam alanıdır. Bu tür davranışlarda bulunan sürücüleri gördüğünüzde lütfen 112 Acil Çağrı Merkezimize bildirin. Biz gereğini yaparız.”


