

Hatay'da depremde eşini, iki çocuğunu ve bacaklarını kaybeden Ebru Çevikkol, sağ kurtardığı 2 evladını mutlu etmek için yaptığı alışverişten kalan 5 bin TL'lik borcunu zamanında ödeyemeyince borcu giderek 25 bin TL'ye yükseldi. Depremin derin acısını yaşayan ve tek geliri engelli maaşı olan Ebru Çevikkol, artan borcunu ödeyememesi nedeniyle firma tarafından mahkemeye verildi.
Kahramanmaraş merkezli depremlerle büyük hasar gören Hatay'da, binlerce bina yıkılırken yaklaşık 25 bin insan hayatını kaybetti. Asrın felaketine Antakya ilçesi Cumhuriyet Mahallesi'nde yakalanan Ebru Çevikkol'un; eşi Ahmet, kızı Havva ve oğlu Metin enkaz altında kalıp hayatlarını kaybettiler. Depremde eşini ve 2 çocuğunu kaybeden Ebru Çevikkol'un kızı Eylül ile kendisi ve oğlu Eren, depremin 4'üncü gününde enkazdan kurtarıldılar. Depremde iki bacağını kaybeden Ebru Çevikkol'un oğlu Eren ise sol bacağını kaybetti.
45 Bin Lira Ödendi
Depremin derin etkilerini hisseden Ebru Çevikkol, Mersin'de bir mağazadan çocuklarına mutlu olmaları için giysi alışverişi yaptı. Aldığı ürünlerin toplamı 50 bin TL iken, geçtiğimiz yıl Kasım ayında borcun önemli kısmı olan 45 bin TL'yi ödedi ve geriye kalan 5 bin TL'yi 15 Ocak'ta ödemek için firma ile iletişime geçti.
Yapılan görüşmede, 5 bin TL'lik borcunun 2026 yılına sarkması sebebiyle 25 bin TL'ye ulaştığını öğrenen Ebru Çevikkol, borcuyla ilgili mahkemelik olduğunu öğrendiğinde büyük bir üzüntü yaşadı.
Depremden kalan 2 evladını mutlu edebilmek adına yaptığı alışverişle mahkemelik durumda kalan acılı anne, şimdi artan borcunu nasıl ödeyeceğini düşünüyor.
“Hayata Tutunmaya Çalışıyorum”
Ebru Çevikkol, depremde eşini ve 2 evladını kaybettiğini, kendisinin 2 bacağının ve evladının 1 bacağının ampute edildiğini anlatarak, “Ben iki bacağımı ve oğlum da sol bacağını kaybetti. Bu süreçler çok zor geçti. Depremden sonra 15 kez ameliyat oldum ve geriye kalan iki çocuğum için hayata tutunmaya çalıştım. Onlar için umut olmaya çalışıyorum. Depremden bu yana Çilem abla bize çok destek oldu. Depremden sonra çocuklarıma alışveriş yapmam gerekmişti. Alışverişi yaptım, ödemesini de yaptım ama son taksiti ödemek için iletişime geçtiğimde, yeni yıla girmesiyle birlikte taksitlendirmenin iptal olduğunu ve daha fazla borcum olduğunu söylediler. Engelli maaşı alıyorum ve bu şekilde geçim sağlamaya çalışırken borçlarımı kapatmaya çabalıyorum. Ben iki çocuğumla birlikte hayata tutunmaya çalışıyorum. Engelli bir anne için bu zor ama başarmak istiyorum” dedi.
“Gücüm Yetmiyor”
Mersin'de yaptığı alışverişin ardından borcunun katlanarak arttığını dile getiren Ebru Çevikkol, “İlk başta 90 bin TL dediler, ardından 50 bin TL'ye indirdik ve kalan 45 bin TL'yi ödedik. Ancak geri kalan 5 bin TL’yi taksitlendirme yaptık ama bu iptal oldu. Taksitlendirme iptal olunca 5 bin TL borç, şimdi 25 bin TL oldu. Mersin'den bir mağazadan giysiler almıştım ve avukatlık olduk. Avukat dosya masrafları ve başka bir avukata devredilme gibi nedenlerle borçlarım arttı. Bu borcu ödemeye çalışıyorum ama gücüm yetmiyor. Hem çocukların ihtiyaçlarını hem de borçları ödemeye çabalıyorum ama bu mümkün olmuyor” şeklinde konuştu.


