reklam
reklam
DOLAR 46,4680 % -0.01
EURO 52,9364 % -0.44
STERLIN 61,4033 % -0.41
FRANG 57,3972 % -0.15
ALTIN 6.148,97 % -1,81
BITCOIN 62.395,82 -3.232
reklam

Herkes Dertli: 15 – 20 TL'ye Zor Satıyoruz

Yayınlanma Tarihi : Google News
Herkes Dertli: 15 – 20 TL'ye Zor Satıyoruz
reklam

Gaziantep'ten Adana'nın Kozan ilçesine gelen narenciye alıcısı Halil Dedeoğlu, geçen sene yaşanan zirai don nedeniyle ağaçların hasar gördüğünü, bakımsız kaldığını ve istediği verimi veremediğini dile getirdi.

Dedeoğlu, maliyetler nedeniyle çiftçilerin ağaçlara gübre ve ilaç veremediğini, “Adam kazanamayınca bakım da yapamıyor, verim de alamıyor” şeklinde ifade etti.

Yüksek işçilik ve nakliye masraflarının ardından, aldıkları ürünü Gaziantep'te 15-20 liraya zorla sattıklarını belirten Dedeoğlu, şunları ekledi:

“Hatay Dörtyol, Erzin, Adana ve Kozan'da ağaçların durumları bu şekilde. Dalında kalmaması için bu ağaçlar toplanıyor, para ettiğinden değil. Gaziantep'e varışı kilosu 12-13 liraya mal oluyor. Bedava bile alınsa, vatandaşa Gaziantep'te 25-30 liraya portakal satılıyor.”

“Adam 28 bin lira kazanıyor; soğan, patates alıyor, 'Meyve yemesem de oluyor' diyor. Eğer narenciyemizde ihracat olsa belki mal üç kuruş, beş kuruş daha fazla eder, çiftçimiz malına daha iyi bakar. Bunlar milli değerlerimiz. Yani, adam kazanamayınca ya ağacı sökecek ya da başka bir şeye yönelecek.”

'67 Yaşındayım, Çalışıyorum'

Bahçede portakal toplayan 67 yaşındaki işçi Döne Cığa, günlük 1.100 lira kazandığını belirterek, “Torunlarım var, üç tane yetim, onlara bakıyorum. Geçinemiyorum, çalışıyorum işte bu yaşta, eşim hasta” dedi.

Bir başka bahçe işçisi ise durumunu şu şekilde aktardı:

“Küfe çekiyorum, yevmiye 1.100 lira yetmiyor, hayat çok pahalı. Et, süt, yumurta almak mümkün değil, kelebek tavuk alıyorum; ete yetmiyor. Sabah bir şey yemeden geliyorum.”

'Hayat Çok Pahalı'

Emekli Hakkı Koca, 68 yaşında olduğunu belirterek, “Domatesin kilosu olmuş 100 lira, salatalık 150 lira. Pazara gidiyoruz, 2 bin lira harcıyoruz, iki poşet doldurabiliyoruz. Hayat çok pahalı” dedi.

Emekli Durmuş Hopur ise durumu şöyle anlattı:

“Böyle uğraşıyoruz işte rezillik içinde, yağmurda, çamurda her yerde çalışıyoruz. 69 yaşındayım, emekli maaşım yetmiyor. 20 bin lira aylığımız oldu, bizim alacağımız şeyler 30 bin lirayı geçti. Emekliyiz, tarlada çalışıyoruz, verdikleri 2 bin lira.”

“Emekli oldum 2010 yılında, 7 bin lira maaş alıyordum, 3 tane çeyrek alabiliyordum; şimdi 2 çeyrek bile etmiyor. Artık çalışamaz hale geldik. Ne edeceğiz başka? Acından öleceksin. Ölene kadar çalışacaksın, başka ne yapacaksın?”

reklam

YORUM YAP