

Emekliler, Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Ocak 2026'ya yönelik açıkladığı veriler ışığında isyan etti.
Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) aylık yüzde 4,84, yıllık ise yüzde 30,65 oranında artış kaydetti. On iki aylık ortalamalara göre bu artış oranı da yüzde 33,98 olarak belirlendi. Bir önceki yılın aralık ayına göre ise artış yüzde 4,84 oldu.
Aralık ayında aylık enflasyonun yüzde 0,89 olarak gerçekleştiğini hatırlatan emekliler, maaş zamlarının bu orana göre ayarlandığını ve ocak ayında alım güçlerinin hızla düştüğünü belirtti.
AĞLAYA AĞLAYA İSYAN ETTİ
Gözyaşları içerisinde yaşam mücadelesini anlatan emekli İsmail Kızıldağ, şu şekilde konuştu:
“Emekliyi düşünen yok. Ben 70 yaşındayım. Sokaklarda çöp topluyorum ve karton toplayarak geçinmek zorundayım. Hastalıklarım var. Hayatım zor. Kimse bize yardım etmiyor, bir şey yapmıyor. Dört tane nüfusum var, eşim hasta. Hayatımdan bıkmış durumdayım. Eğer memleketimde olsaydım burada ne arardım ki? Kendim Sivaslıyım ama işim yok, gücüm yok.”
“Çalıştım, emekli oldum ama hayatım çok zor. Hepsi kendini düşünüyor. Yok. Hayatım çok zor kızım. Geçinmek çok zor. Hep kendi çıkarlarını düşünüyorlar. Bizi düşünen yok. Emekliyi, yoksulu düşünen kimse yok. Sürekli zengin kesim ön planda; milyarderler hayatını yaşarken, biz sürünüyoruz.”
“Dünya böyleymiş. Bugün aldığın 10 lirayla bir mal alıyorsun, birkaç gün sonra o mal 20 lira oluyor. İster al, ister alma. Bizi mecbur etmişler. Öyle yaşıyoruz işte kalmak zorundaysak. Hastalıklarım var. Doktora gittiğimde beni başından savıyorlar. Prostat hastasıyım, gözlerim görmüyor.”
“Hayat böyle, yaşanacak gibi değil. Ben 70 yaşındayım, işim bitti işte. Kime ne anlatayım? Derdimi dinleyen yok. Ailem hasta. Tansiyon, şeker, her şey var. Belimde platin var, dizimde platin var. Oğlum cezaevinde, uyuşturucu bağımlısı. Yaşanacak gibi değil. Deli gibi dolaşıyorum. Nereye gideyim? Kime anlatayım? Kim bize yardım eder?”


