reklam
reklam
DOLAR 46,4665 % 0.03
EURO 53,3274 % 0.01
STERLIN 61,5083 % -0.04
FRANG 57,5573 % -0.04
ALTIN 6.256,85 % 0,83
BITCOIN 64.471,39 0.357
reklam

Migros Depo İşçilerine Artvin'den Destek

Yayınlanma Tarihi : Google News
Migros Depo İşçilerine Artvin'den Destek
reklam

Migros depo işçilerinin 23 Ocak Cuma günü İstanbul’da başlattığı direniş, 12 ilde 20 depoya yayıldı. Depo, Liman, Tersane ve Deniz İşçileri Sendikası (DGD-SEN) öncülüğünde 5 bini aşkın işçi, Migros yönetiminin sunduğu yüzde 28’lik zam teklifine karşı iş bıraktı. Bu gelişmenin ardından Türkiye genelinde yapılan basın açıklamalarıyla direnişe destek verildi. Hopa’da Migros önünde bir araya gelen yurttaşlar da işçilere olan desteklerini gösterdi.

'İnsanca Yaşam Koşulları İçin İş Bıraktılar'

Umut-Sen Karadeniz Temsilcisi Serpil Hacımuratoğlu, 5 binden fazla işçinin insanca yaşam koşulları talebiyle iş bıraktığını ifade ederek, depo işçilerinin yüzde 50 net zam, vergi kesintilerinin işveren tarafından karşılanması ve taşeron sisteminin sona ermesi taleplerinin yerine getirilmesi gerektiğini vurguladı. İşçilere yönelik uygulanan baskılar, fişleme ve toplu işten çıkarmalar konusunda da dikkat çeken Hacımuratoğlu, Migros yönetimini sendikayı meşru bir muhatap olarak kabul etmeye davet etti ve işten çıkarılan işçilerin derhal geri alınmasını talep etti.

Talep Listesi

Grup adına basın açıklaması yapan Serpil Hacımuratoğlu, Migros depolarında çalışan 5 binin üzerinde işçinin yüzde 28’lik zam teklifine karşı iş bıraktığını, bu durumun işleyişin durmasına ve tedarik zincirinin işlemez hâle gelmesine sebep olduğunu belirtti. Depo işçilerinin taleplerini ise yüzde 50 net zam, vergi kesintilerinin Migros tarafından karşılanması, promosyon ödemelerinin eksiksiz verilmesi ve taşeron yerine Migros’un kadrosunda çalıştırılma olarak sıraladı.

Migros yönetiminin işçilerin kendi bünyesine alınacağını açıkladığını fakat diğer taleplerle ilgili somut adımlar atmadığını dile getiren Hacımuratoğlu, ayrıca iş kolu değişikliği nedeniyle işçilerin istedikleri sendikada örgütlenme haklarının engellendiğini ifade etti.

'300 İşçi Toplu Şekilde İşten Çıkarıldı'

Hacımuratoğlu, depolarda uygulanan baskıların ve işçilerin fişlendiğini, yaklaşık 300 işçinin topluca işten çıkarıldığını aktardı. Direnişin depo içlerinde, depo önlerinde ve Migros patronu Tuncay Özilhan’ın konutunun önünde devam ettiğini bildirdi.

Hacımuratoğlu, işçilerin taleplerinin haklı ve meşru olduğunu vurgularken, işten atılanların geri alınmasını, baskıların sona ermesini, DGD-SEN’in meşru bir muhatap olarak kabul edilmesini ve mücadele kazanılana kadar Migros’un boykot edilmesini talep etti.

Atakan Asılbay ise bu mücadelenin 28 bin lira ile geçinmeye çalışanların mücadelesi olduğunu belirterek, halkı işçilere destek olmaya çağırdı.

reklam

YORUM YAP