

Ticaret Bakanlığı, Sarp Gümrük Kapısı'ndan sahte emeklilik belgesi sunarak yurda giriş yapan araçlara ilişkin başlatılan soruşturma sonucu 600 milyon lira değerinde 65 lüks araca el konulduğunu ve 18'i kamu görevlisi olmak üzere toplam 22 şüphelinin gözaltına alındığını bildirdi.
Bakanlığın açıklamasında, “Sarp Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, Artvin, İstanbul ve Antalya başta olmak üzere yürütülen detaylı risk analizi çalışmalarının ardından, 600 milyon TL değerinde 65 lüks araca el koydu. Sarp Gümrük Kapısı'ndan sahte emeklilik belgesi ile yurda giriş yapma işlemleri tamamlanan bu araçlarla ilgili başlatılan soruşturma, 18 aylık teknik ve fiziki takibin ardından Kemalpaşa İlçe Jandarma Komutanlığı ve Sarp Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirilen operasyon sonucunda, bahsi geçen araçların yurda giriş işlemlerine ilişkin usulsüzlükte yer alan 18 kamu görevlisi ve 22 şüpheli, 5607 sayılı 'Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu' ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu'nda belirtilen 'rüşvet' suçlarından gözaltına alındı” denildi.
Soruşturma Hopa Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülmektedir.


