reklam
reklam
DOLAR 46,5171 % 0.02
EURO 52,9553 % 0.18
STERLIN 61,4465 % 0.27
FRANG 57,3082 % 0.09
ALTIN 6.027,23 % 0,79
BITCOIN 61.257,99 -1.852
reklam

112 ekibine kabusu yaşatmıştı: Hastane yöneticisine 7.5 yıla kadar hapis istemi

Yayınlanma Tarihi : Google News
112 ekibine kabusu yaşatmıştı: Hastane yöneticisine 7.5 yıla kadar hapis istemi
reklam

Kocaeli'nin Gebze ilçesinde paramedik Didem Arslan Aktaş (35), hasta nakli sırasında özel bir hastane yöneticisi tarafından tehdit edildiğini iddia ederek şikayette bulundu. Söz konusu olaylar 28 Ocak 2024 ve 2 Şubat 2024 tarihlerinde gerçekleşti ve başlatılan soruşturmanın ardından Gebze Cumhuriyet Savcılığı, tehdit suçlamasıyla hastane yöneticileri Koray Topçu (62) ve Hakan Höbek (61) hakkında 3 yıl ile 7 yıl 6 ay arasında hapis cezası talep etti.

'ÜSTLERİM İZİN VERİRSE HASTAYI KABUL EDECEĞİM'

Olayın akışı, ambulans ekibinin 28 Ocak 2024 tarihinde bir hastayı Özel Merkez Prime Hastanesi'ne götürmesiyle başladı. Hastaya yapılan ön muayenede vertigo tanısı konuldu ancak hastanın sosyal güvencesinin olmaması nedeniyle ambulans ekibi, hastayı devlet hastanesine götürmek istedi. Hasta ise özel hastaneye gitmekte ısrar etti ve bu durum üzerine bilgilendirme yapılarak özel hastaneye nakledildi. Hastaneye ulaşıldığında, gece müdürü hastanın kabulü konusunda tereddüt yaşadı.

Gece müdürü, “Böyle bir şey olmaz, üstlerime sorup hastayı alacağım yoksa hastayı almayacağım” diyerek tartışmaya neden oldu.

'DEFOLUN GİDİN HASTANEMDEN'

İddianameye göre, müdür üstlerini arayarak telefonu paramedik Didem Arslan Aktaş'a uzattı. Bu telefon görüşmesinde hastane yöneticisi Koray Topçu, sağlık çalışanına yönelik tehditler savurdu. Aktaş, Topçu'nun kendisine, “Bana bak kızım, senin kafan basmıyor mu? Defolun gidin hastanemden. Kamuda olman beni ilgilendirmez. Ne olursan ol, benim elim kolum uzun, anladın mı?” dediğini öne sürdü.

HASTANEDEN DIŞARI ÇIKARILDI

İkinci olay ise 2 Şubat 2024 tarihinde meydana geldi. Aynı ambulans ekibi bu kez başka bir hastayı Gebze Özel Merkez Prime Hastanesi'ne götürdü. Burada bir diğer gece müdürü, Didem Arslan Aktaş'a hastanenin içine giremeyeceğini ve hastanın başka bir görevli tarafından teslim edilmesi gerektiğini belirtti. Bunun üzerine Aktaş hastaneden dışarı çıkarıldı ve hasta ekipteki başka bir görevli tarafından teslim edildi.

'HASTANEDE OLSAYDIM BAK SANA NELER YAPARDIM'

Ambulans ekibi istasyona dönmek üzere yola çıktığında, Didem Arslan Aktaş'ın cep telefonu çaldı. Hastane yöneticisi Hakan Höbek ile yaptığı görüşmede tehdit içerikli ifadeler kullanıldığı iddia edildi. Höbek’in, “Ben sana benim hastaneme gelmeyeceksin demedim mi? Gelmeyeceksin. Sana ve şoförüne gerekli her şeyi yapacağım. Benim şahsi meselemsin.” şeklindeki ifadeleri kaydedildi.

'HADDİNİ BİLECEKSİN'

Şüpheliler ise suçlamaları reddetti. Sanık Koray Topçu, Aktaş ile telefon görüşmesinde, “Didem ile görüştüğümde kendisine, 'Hayırdır, hastanede niye gürültü çıkartıyorsunuz' dedim.” ifadesini kullandı. Savcılık, görüşmenin mağdur tarafından ses kaydına alındığını ve kaydın dosyada delil olarak yer aldığını belirtti. Ayrıca, ambulans içinde bulunan bir tanığın görüşmeyi hoparlörden duyduğu ifade edildi.

reklam

YORUM YAP