

6 Şubat 2023 tarihinde yaşanan depremler neticesinde Hatay'da büyük bir yıkım meydana geldi. Bu trajik olayda on binlerce bina yerle bir olurken, yaklaşık 25 bin insan hayatını kaybetti.
Felaketin etkilerini en yoğun bir şekilde hissettiren Antakya ilçesindeki Cebrail Mahallesi'nde, 19 yaşındaki Beliz Aydın’ın enkaz altında kalan annesi Betül Günyaşar, hastanede yaşamını yitirdi. Ağabeyi Abdurrahman Aydın ise iki bacağı ampute edilerek hayatta kalmayı başardı.
Beliz, depremin 13. saatinde enkaz altından annesi ve ağabeyini kurtaran askerin ona üşümesin diye verdiği parkayı üç yıl boyunca özenle sakladı.

Bunun sahibi emekli Albay Raşit Çelik'in Beliz'i arayarak üç yıl sonra onunla konuştuğu öğrenildi.
Deprem günü Beliz ile aralarında geçen konuşmayı hatırlatan Emekli Albay Çelik, şu şekilde ifade etti:
'YANLIŞ HİSSETME DİYE SÖYLEDİM'
“Seni böyle görünce içim sevgiyle doldu. Montu sana verirken, kardeşin ve anneni arabamıza koymuştuk, baban da bizimle birlikteydi. Tek başına kalmıştın, yabancı kişiler vardı ve sen bana ‘Ben bunları tanımıyorum' demiştin. Ben de yalnız hissetme diye ‘Gelip, tekrar montu senden alacağım' demiştim.
Hatıralar bazen böyle zor zamanlarda meydana geliyor, o gün çok kötüydü. Biz askerler olarak birçok yerde görev yaptık ve o anda orada hiç kimse yoktu, karanlık bir ortamdı. Umarım, mont seni sıcak tutmuştur. Sonrasında geri gelmem zor oldu çünkü askerlerimizle birçok yere gitmek zorunda kaldık.
Oradakilere sorduğumda akrabalarının seni alıp gittiğini söylediler. Annene çok üzüldüm, ağabeyin en azından hayatta ve bu beni sevindirdi. Annene Allah’tan rahmet diliyorum, elimizden geleni yapmaya çalıştık. Orada senin gibi birçok insan vardı; birçoğunun hayatı sona erdi, bazılarıysa hayatta kaldı.
Çok şükür, ağabeyin kurtuldu, sen de kurtuldun ve biz çok sevindik. Ağabeyine selamlarımı ilet, o da o anları gördü. Gerçekten zor anlardı.
Bir şey yapmamız gerekiyordu ve biz de bir şeyler yapmaya çalıştık. Devletimiz adına oradaydık, devletimiz sizinle beraber olsun diye oradaydık. O mont da bizim değil, milletimizin montu. Bunu böyle düşünmeni isterim, benim şahsi montum değil. O mont artık sende kalsın, asıl sahibi milletimiz ve sizlersiniz.
Seni orada tek başına gördüğümde daha fazla üzülürdüm. En azından o gün güvenli bir yere gitmeni bilmek beni mutlu etti. Kendine dikkat et.”

'BENİ GERÇEKTEN GÜVENDE HİSSETTİRDİ'
Beliz Aydın ise şöyle yanıt verdi:
“Ben de sizi gördüğüm için mutlu oldum. Montu hala saklıyorum. Siz gittikten sonra dayım geldi, ‘Gitmek istemiyorum' dedim. Annemleri bekleyeceğim dedim fakat orada tek başıma durmamı istemediler. Size ulaşmak istedim, çok teşekkür etmek istedim, ben geri vermek için sizi bekliyordum ve hep sakladım montu.
O gün kendimi yalnız hissetmedim. O mont beni gerçekten güvende hissettirdi, kendimi çok güvende hissettim. Annemin en yakın arkadaşı Çilem Teyze aracılığıyla sizlere ulaşmayı başardım, onlarla da tanışmanızı isterim.”


