

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ABD Başkanı Donald Trump ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi.
İletişim Başkanlığı'nın yaptığı açıklamada şu ifadeler yer aldı:
“Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald Trump ile önemli bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Liderler, Türkiye-ABD ikili ilişkileri, Suriye'deki güncel durum, Gazze Barış Kurulu çalışmalarını, savunma sanayisi ve ticari ilişkiler başta olmak üzere bölgesel ve küresel gelişmeleri ele aldılar.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye ile ABD arasındaki iş birliğini daha da güçlendirmek için adımlar atılmasının önemini vurgulayarak, ilişkilerin her alanda ilerletilmesinin iki ülkenin ortak menfaatine olduğunu ifade etti.
Cumhurbaşkanı, Türkiye'nin komşusu Suriye'de ateşkes ve entegrasyon anlaşmasının eksiksiz bir şekilde uygulanmasına büyük önem atfettiğini, bu doğrultuda ABD ve Suriye makamlarıyla koordineli bir şekilde süreci dikkatle takip ettiklerini belirtti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Gazze Barış Kurulu'nun yararlı çalışmalar yapmasını dileyerek, Gazze'deki insani krizinin sona erdirilmesi ve bölgenin yeniden inşasının kalıcı bir barışın sağlanmasına zemin hazırlayacağına inandığını söyledi.”


