

Kahramanmaraş merkezli meydana gelen deprem, özellikle Hatay'da büyük yıkıma neden oldu. Yüzlerce bina yerle bir olurken, yaklaşık 25 bin insan hayatını kaybetti. Deprem öncesinde Defne ilçesinin Çekmece Mahallesi'nde yaşayan 55 yaşındaki Ali Bozoğlan, bu trajedik felakete evinde yakalandı. Üç çocuk babası olan Bozoğlan'ın evi, depremin etkisiyle tamamen kullanılamaz hale geldi. İnsanlardan uzak bir yaşam sürmek isteyen Bozoğlan, 2,5 yıl önce, ailesinden uzakta, Samandağ ilçesi Yaylıca Mahallesi'nde keşfettiği bir mağaraya yerleşti.

Bozoğlan, mağarada kendi yaşam düzenini kurarak, huzuru ve mutluluğu bu ortamda buldu. Hatay Valiliği, deprem sonrası Bozoğlan'a yardım eli uzatarak ona bir konteyner tahsis etti. Kış aylarını konteynerde geçirirken, yaz aylarında ise serinlemek için mağarasına geri döndü. Ancak, mağarasını boşaltması için Samandağ Belediyesi zabıta ekipleri tarafından kendisine tebligat yapıldı. Bozoğlan, huzur bulduğu mağarasını terk ederek, Hatay Valiliği tarafından sağlanan konteynerde yaşamaya devam edecek.
'Mağarada Yaşamak Huzurlu Duygular Hissettiriyor'
Mağarasını boşaltma kararı aldığını ifade eden Ali Bozoğlan, şunları belirtti: “Depremden sonra birkaç yerde kaldım. Çeşitli yerler gördüğüm için çadırda kalmayı düşündüm ama izin verilmedi. Bunun üzerine mağaraya yerleştim, 2,5 yıldır buradayım. Buraya geldiğimde eşyalarımı yerleştirdim, yemekler yaptım. Çamaşırlarımı yıkıyor, suyu dışarıdan taşıyarak getiriyorum. Banyoyu dışarıda yapıyorum. Hatay Valimiz benimle ilgilendi ve bana güzel bir konteyner tahsis etti. Eşyalarım için de yardımcı oldular. Devletimizi ve Sayın Valimizi Allah muvaffak etsin. Zabıta müdürlüğünden bir yazı geldi, ekipler buraya keşif için geldiler. Eşyaların taşınmasında bana yardımcı olacaklarını söylediler.”

Mağarada huzurlu hissettiğini ve ayrılmak zorunda kalacağı için üzüntü yaşadığını belirten Bozoğlan, “Mağarayı boşaltacağım için çok üzgünüm. Zorluk yaratmamak adına boşaltmak zorundayım. Burada daha huzurluydum. Konteynerde ses çıkardığımda herkes şikayet ediyor. Bu nedenle mağarada yaşamak, daha dingin hissettiriyordu. Mağarada hava ve oksijen vardı. Bir tek elektrik ihtiyacım vardı ama şimdi onu yapamam. Hatay Valiliği'ne teşekkür ediyorum. İnancı olan kimseler hiçbir şeyden korkmaz. Geçen gün Ankara'dan döndüğümde mağaramda bir yılan buldum; onu yatağımdan çıkardım ve bıraktım.” şeklinde konuştu.


