

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Ocak 2026'ya ait verileri, emeklilerin tepkisini çekti.
Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), aylık yüzde 4,84, yıllık yüzde 30,65 ve on iki aylık ortalamalara göre ise yüzde 33,98 artış gösterdi. Aralık ayına göre artış ise yüzde 4,84 olarak belirlendi.
Aralık ayında aylık enflasyon oranının yüzde 0,89 olduğunu hatırlatan emekliler, maaş artışlarının bu oran üzerinden yapıldığını ve ocak ayında alım güçlerinin ciddi şekilde düştüğünü ifade ettiler.
İzmir Konak’ta emekli Yılmaz Raşit, kira ve temel gıda fiyatlarının emekli maaşları ile karşılanamadığını belirtti:
“Bugün evde ödenen kira, maaşımı karşılamıyor. Kendim kiracıyım. Endişeliyim, yarın kapıdan atılacağım diye korkuyorum. Bir gevrek 20 lira, bir bardak çay 20 lira olursa alternatifimiz kalır mı? Mümkün değil.
Bu yüzden zor bir dönemden geçiyoruz. İnşallah her şey hayırlı olur. İnsanların inancı çok zayıf, bu durumu kabullenmek gerçekten zor. Emekliler elbette daha fazla maaş almak istiyoruz.
Kendim de emekliyim. Çok zor bir dönemde yaşıyoruz. Yüksek maaş almaması gerektiğini düşünüyorlar ama… Bugün bir milletvekili 500 bin lira alıyorsa, bize verdiği iki lira bambaşka bir şey. Gerçekten bu konuyu konuşmak bile zor. Mevlam ne eylerse düzeltir, boşver. Ben kendim AKP’liyim ama tövbe. Tövbe ediyorum” şeklinde konuştu.
AKP'li bir milletvekilinin “450 bin lira yetmiyor” ifadesine ise Raşit, “Allah gözünü doyursun. Biz bunu hayal bile edemeyiz. Yaşımız 70, işimiz tamam. Farklı bir dünyada yaşıyorlar. Karşısındaki insanlara yukarıdan bakmak zor bir durum” dedi.


