reklam
reklam
DOLAR 46,6600 % 0.12
EURO 53,1528 % 0.09
STERLIN 62,0951 % -0.01
FRANG 57,5952 % 0.14
ALTIN 6.130,13 % 1,67
BITCOIN 60.240,00 0.116
reklam

Durugöl İmarına Yürüyüşe Polis Müdahalesi

Yayınlanma Tarihi : Google News
Durugöl İmarına Yürüyüşe Polis Müdahalesi
reklam

Ordu Çevre Derneği (ORÇEV) öncülüğünde bir araya gelen Durugöl Platformu üyesi parti, sendika ve dernekler, dokuzuncu yürüyüşlerini gerçekleştirmek üzere Tahıl Pazarı Meydanı'nda toplandı. Ancak, polis bu yürüyüşe müdahale etti.

Yürüyüşün engellenmesinin ardından platform adına açıklama yapan Bahar Yılmaz, şu ifadeleri kullandı:

“Bugün Ordu Çevre Derneği ve bileşenleri olarak, Durugöl Mahallesi'nde, Melet Irmağı ve Karadeniz’in kesişim noktasında Ordu Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmak istenen inşaatı ve kentimize yönelik betonlaşmayı protesto etmek amacıyla düzenlemeye çalıştığımız yürüyüşümüze ne yazık ki izin verilmedi. Yasal ve doğal protesto hakkımıza engel olunmuştur.”

Yılmaz, Anayasa’nın 34. maddesi ve 2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Kanunu’na dayanarak yürüyüş için önceden gerekli bilgileri verdiklerini belirtirken, “Üstelik yasaların öngördüğü yazılı bildirim olması gerekirken, tamamen dayanaksız bir şekilde 'yürüyüş izni verilmemiştir' denildi.” şeklinde konuştu.

“Defalarca Hatalarını Anlatmaya Çalıştık”

Bahar Yılmaz, alanın geçmişine de dikkat çekerek sözlerini sürdürdü:

“Sevgili Ordu Halkı, 9 Kasım ile 21 Aralık tarihleri arasında, pazar günleri, duyarlı vatandaşlarımızla birlikte eski çöp alanında yürüyüşler düzenledik. Yapılaşmaya açılmak istenen bu alanda defalarca yanlışlıkları ve sakıncaları dile getirdik. 2015 yılında çöp dökümü sonlandırıldıktan sonra, burası toprakla kaplandı ve kısmen ağaçlandırılmaya başlandı. Doğa zamanla kendini onarmaya başladı ve bu alan, ırmak ve denizle birleşen sulak alan statüsüne kavuşarak kuşlar için eşsiz bir yaşam alanı haline geldi.

Yürüyüşlerimiz 28 Aralık 2025 tarihinden bu yana, ilgili makamların talimatıyla dört haftadır engelleniyor. Bugün de çok sayıda canlının geleceğini etkileyebilecek bir durumu protesto etmek için düzenlediğimiz yürüyüşümüz yine engellenmiştir.

Bu haksız engellemeyi, hakkın kötüye kullanılması olarak değerlendirmek istemiyoruz. Ancak, doğanın ve kentin aşığı olan bizler, yaşanabilir bir gelecek için Melet Havzası da dahil olmak üzere duyarlılığımızı sonuna kadar sürdüreceğiz.”

“Güzel günler için birlikte olanlara, doğasıyla uyum içinde yaşayanlara, dayanışma erdemini sergileyenlere ne mutlu. Güzel günlerde bir arada olabilmek dileğiyle.”

reklam

YORUM YAP