

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2025 yılının Ekim ayında bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %4,32 artış göstererek 5 milyon 683 bin 717 yabancı ziyaretçi kabul ettiklerini açıkladı.
Bakan Ersoy, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda, “Turizmdeki yükselişimiz istikrarlı bir şekilde devam ediyor. 2025 Ekim ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre %4,32 artış ile tam 5 milyon 683 bin 717 yabancı ziyaretçiyi ağırladık,” ifadelerine yer verdi.
Ekim ayında en fazla turist gönderen ülkeler arasında Almanya ve Rusya'nın ilk iki sırayı koruduğunu, Birleşik Krallık'ın ise üçüncü sırada yer aldığını belirten Ersoy, şu bilgileri paylaştı:
“Almanya'dan gelen ziyaretçilerin %6,20, Rusya Federasyonu'ndan gelenlerin ise %11,44 oranında artış kaydetti. Yılın ilk 10 ayında toplam ziyaretçi sayımız 55 milyon 676 bin 237 olurken, yabancı ziyaretçi sayısı 47 milyon 252 bin 314 olarak gerçekleşti. Bu turistlerin %96,20'inin kültürel, gezi ve tatil amaçlı olarak ülkemizi tercih etmesi, Türkiye'nin küresel turizmdeki güçlü pozisyonunu bir kez daha gözler önüne seriyor. Türkiye, turizm çeşitliliği, hizmet kalitesi ve uluslararası marka değeriyle başarı grafiğini yükseltmeye devam ediyor.”



DOLAR
EURO
İNG. STERLİNİ
İSV. FRANGI
KAN. DOLARI
ÇEYREK ALTIN
BITCOIN