

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, elektrik faturalarındaki devlet destekleri ile ilgili yapılacak olan düzenlemeyn gizli zam tehlikesine dikkat çekti.
Şahin, belirli bir tüketim limitini aşan tüketicilerin artık devlet desteğinden yararlanamayacağını ifade ederek, “Geçmişte elektrik faturalarında herhangi bir bilgilendirme yoktu. Şimdi ise faturada ‘Aslında tutarınız 653 TL, ancak sizden 286 TL alınıyor, kalanını devlet ödüyor’ ibaresi yer almakta. Gelecek yıl başından itibaren yıllık tüketim belirli bir kilowattı aştığında bu indirim sona erecek” şeklinde konuştu.
Şahin, bunun bir zam olarak adlandırılmadığını ancak indirimin kalkmasıyla faturaların otomatik olarak yükseleceğini belirtti.
“286 TL’lik fatura 653 TL’ye ulaşacak. Bu, yaklaşık yüzde 130’luk bir artış anlamına geliyor. Eğer tüketicinin yıllık tüketimi 4 bin kilowattı geçerse, yüzde 150-160 civarında bir artışın olmasını bekliyoruz” dedi Şahin.



DOLAR
EURO
İNG. STERLİNİ
İSV. FRANGI
KAN. DOLARI
ÇEYREK ALTIN
BITCOIN