reklam
reklam
DOLAR 46,4660 % 0.04
EURO 53,3391 % 0.03
STERLIN 61,5136 % -0.03
FRANG 57,5359 % -0.07
ALTIN 6.270,91 % 1,05
BITCOIN 64.514,01 0.405
reklam

Enkazdan Kurtulan Mevlüt Nedirli: "6. Gün Oğluma Mesaj Atabildim"

Yayınlanma Tarihi : Google News
Enkazdan Kurtulan Mevlüt Nedirli: "6. Gün Oğluma Mesaj Atabildim"
reklam

Kahramanmaraş'ta 6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen depremlerde Onikişubat ilçesindeki Hayrullah Mahallesi'nde bulunan Billur Apartmanı yıkıldı. Bu apartmanda yaşayan 70 yaşındaki Mevlüt Nedirli ve ailesi, enkaz altında kalma tehlikesi yaşadı. Nedirli, depremin başladığı sırada çalışma odasında olduğunu belirterek, binanın aniden çöktüğünü anlattı. Elektriklerin kesilmesiyle karanlığa gömülen Nedirli, kolu ve bacağını kaybetti. Şimdi yaşamını konteyner kentte sürdürüyor ve dilinden düşürmediği dua ise insanların huzurlu olması.

'Zaman Kavramını Yitirdim'

Nedirli, enkaz altında kaldığı günler boyunca yardım beklediğini, açlık hissetmese de susuzluğun dayanılmaz hale geldiğini ifade etti. Hayatta kalmak için kendi çabalarıyla mücadele ettiğini aktaran Nedirli, zaman kavramını yitirdiğini şöyle açıkladı: “Saniyeler içinde bina sallanmaya başladı. Evler gidip geliyordu. Ayağım altında bir kayma hissi hissettim. Elektrikler kesildi, her yer karanlık oldu. Beton parçaları üzerime düştü, ayağım ve kolum sıkıştı, hareket edemedim. Eşim ve çocuklarımı çağırdım ama sesimi duyan olmadı. Acılar içinde zaman kavramımı yitirdim. Ne uyuduğumu biliyorum ne de uyandığımı.”

Mevlüt Nedirli
Mevlüt Nedirli

'Altıncı Gün Oğluma Mesaj Atabildim'

Nedirli, ikinci gün ateşinin yükseldiğini ve susuzluk çekmeye başladığını dile getirerek, karanlıkta hayatta kalmak için mücadele ettiğini ifade etti. “Rabbime dua ettim, ‘Buradayım, göçük altındayım, bana bir çıkış yolu göster' dedim,” diyen Nedirli, altıncı gün Ankara'daki oğluna mesaj atmayı başardığını belirtti. Oğluna, ‘Acele gel, göçük altındayım' yazdı. Oğlu, herkes gitmesini önerirken, “Babamı canlı ya da cansız bulmadan buradan ayrılmam” dedi.” diye konuştu.

'Önce Kolumu, Sonra Bacağımı Aldılar'

Nedirli, enkazda bir delik açıldığında içeriye gelen havayı hatırladığını, “İlk kez oksijen aldım, gözlerim doldu, konuşamadım” dedi. O gece kendisini kurtardıklarını, hastaneye götürüldüğünü ve kangrenin başladığını anlatan Nedirli, “Önce kolumu, sonra bacağımı almak zorunda kaldılar. Ankara Şehir Hastanesi'nde tedavi gördüm. Şu anda bir konteynerde yaşıyorum ve kontroller için zaman zaman Ankara'ya gidiyorum. Kolumu ve bacağımı kaybettim ama hayattayım. Rabbim insanlara huzur versin. Yarınların sahibi biz değiliz. Bu ülke bir tane, Kahramanmaraş bir tane. Herkes memleketine sahip çıksın” diyerek sözlerini tamamladı.

reklam

YORUM YAP