

Türkiye'de geçici koruma statüsü altında bulunan yabancılardan, 1 Ocak 2026 itibarıyla Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından genel sağlık sigortalıları için belirlenen katılım payı alınmaya başlanacak.
Önceki uygulamada, bu kapsamda yer alan yabancılardan, temel ve acil sağlık hizmetlerine dair tedavi ve ilaçlar için hasta katılım payı talep edilmiyordu. Tahsil edilen katılım payları, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu'na (SYDTF) aktarılacak.
ÖDEME GÜCÜ BULUNMAYANLARA DÜZENLEME
Resmi Gazete'nin bugünkü yayınında yer alan ve geçici koruma yönetmeliğinde yapılan değişiklikler gereğince, ödeme gücü bulunmadığı belirlenen geçici korunanların ödediği katılım payları, talep ettiklerinde sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıflarınca geri ödenecek.
Sunulan sağlık hizmetinin bedeli, Sağlık Bakanlığı denetiminde, SGK tarafından genel sağlık sigortalıları için belirlenen sağlık uygulama tebliğindeki tutarı aşmayacak şekilde SYDTF'den üç aylık dönemler halinde Sağlık Bakanlığına ödenecek. Bu ödeme, daha önce AFAD tarafından gerçekleştirilmekteydi.
Önceki uygulamada tüm geçici korunanlar, acil ve zorunlu durumlar dışında özel sağlık kuruluşlarına doğrudan başvuru yapamazken, yeni düzenlemeyle “ödeme gücü bulunmadığı tespit edilenlerin” özel sağlık kuruluşlarına doğrudan başvuruları yasaklanmıştır.
Geçici korananlara sağlanacak sağlık hizmetine karşılık olarak sağlık hizmet sunucularına bir bedel ödenmesinin zorunlu olması durumunda; SGK tarafından genel sağlık sigortalıları için belirlenen birim fiyatları aşamaz veya daha düşük iskontolu bir fiyat uygulaması gerçekleştirilemeyecek.
Aşılar hariç, ödeme gücü bulunmayan geçici korunanlara SGK tarafından bedeli karşılanmayan sağlık hizmetleri sunulamayacak.



DOLAR
EURO
İNG. STERLİNİ
İSV. FRANGI
KAN. DOLARI
ÇEYREK ALTIN
BITCOIN