

Bolu'nun İhsaniye Mahallesi'nde her pazartesi düzenlenen pazarda balık alacak vatandaşlar, tezgahlarda yoğun bir kalabalık oluşturdu. Haftalardır süren olumsuz hava koşulları ve çeşitli sebeplerle tezgahlarda hamsi bulunmamakta; istavrit, mezgit ve diğer balık çeşitleri ise alıcılar tarafından ilgiyle karşılanmakta. Pazar tezgahlarında 20 yıldır balıkçılık yapan Emre Yıldız, hamsinin Türkiye'ye giriş yaptığını belirtti.

Pazardaki balık fiyatları ise kilogram bazında; istavrit 150 lira, mezgit 300 lira, tirsi 200 lira ve barbun 500 lira olarak satışta. İthal palamudun ise adet fiyatı 250 lira olarak belirlendi.
Tezgahlarda hamsinin olmamasına rağmen, bazı firmaların şoklu hamsi sattığını ifade eden balıkçı Emre Yıldız, “Geçen hafta hamsi yoktu, bu hafta da bulmak zor. Salı ve çarşamba günleri hamsi geldi, satış yaptık. Ancak çarşambadan bu yana tezgahlarda hamsi yok. Hamsi mevcut, ancak şoklu olarak satılmakta. Biz firma olarak şoklu hamsi sunmuyoruz. Şoklu hamsi günlük tüketilmelidir. Çözüldüğünde, günlük tüketilmesi gerektiği hususunda müşterilere bilgi verilmesi gerekmekte. Eğer müşteri bunu günlük tüketmezse sorun yaşayabilir. Bu nedenle o noktada riske girmiyoruz.” şeklinde konuştu.

Vatandaşların sıkça tercih ettiği hamsinin gelecek hafta tezgahlarda olabileceğini vurgulayan Yıldız, “Balık sezonu, 15 Nisan’a kadar 2,5 ay daha devam edecek. Hamsi daha fazla gelecek. Haftaya hamsi bekliyoruz; Salı veya Çarşamba günü hamsi bekliyoruz. Hamsi şu an Türkiye topraklarına girdi. Salı ve çarşamba hamsinin tezgahlarda olmasını umuyoruz. Her ne kadar bolluk olmasa da balık tedariği sürecek. 2,5 ay boyunca her gün balık avlayacağız. Bugün tezgahlarda istavrit, mezgit, sardalya ve ithal palamut bulunmakta. Yani tezgahlarda balık çeşitlerimiz mevcut. Ancak şu an hamsi yok. Hamsinin bu hafta içinde geleceğini bekliyorum. Vatandaşların başka kaynaklardan balık alırken, hamsinin şoklu mu yoksa taze mi olduğunu sormalarını öneririm. Zira biz şoklu hamsi satmıyoruz. Diğer firmalar şoklu hamsi sunuyor. Bu konuda dikkatli olmalarını tavsiye ediyoruz.” dedi.


