reklam
reklam
DOLAR 46,6600 % 0.12
EURO 53,1528 % 0.09
STERLIN 62,0951 % -0.01
FRANG 57,5952 % 0.14
ALTIN 6.130,13 % 1,67
BITCOIN 60.757,62 0.94
reklam

İsyan Etti: İlaçlarımı SGK Karşılasın, Param Yoksa Ölmem mi Gerekiyor

Yayınlanma Tarihi : Google News
İsyan Etti: İlaçlarımı SGK Karşılasın, Param Yoksa Ölmem mi Gerekiyor
reklam

Adana'nın Kozan ilçesi Türkeli Mahallesi'nde yaşayan ve yüzde 80 engelli olan İsmail Erdoğan'a mide kanseri teşhisi kondu.

Bir yıldır tedavi gören İsmail Erdoğan, doktorların reçete ettiği 675 bin liralık ilacı SGK'nın ödemediğini ve engelli aylığı ile bu ilacı karşılayamadığını dile getirdi:

“Bir yıl öncesine kadar kamyon şoförüydüm ve hayatımızı güzel bir şekilde sürdürüyor idik. Ancak kanser hastası olduğumu öğrendikten sonra tedavi sürecine başladık. Ameliyat olmam gerektiği söylendi. 'Kurtulma şansın yüzde 5' dediler.

Çukurova Üniversitesi Balcalı Hastanesi, yüzde 5 şansım olduğuna göre tedaviye devam etmekte tereddüt ettik. Daha sonraki kontrollerde ameliyat olmamamın daha iyi olacağını ve sıcak tümör olduğuna dair bilgilendirildik. Bunun üzerine ilaç tedavisi sürdürmeye karar verdik ve akıllı ilaç tedavisi önerildi, reçetemiz bize verildi.

Doktorlar, 'SGK'ya başvurmalısın' dediler. Başvurumuzu yaptık ama SGK, ödemeyi kabul etmedi. Bu süreçte mahkeme yolu da açtık ve davamız sürüyor. Sürekli ileri tarihlere atılıyor. Şu anda ilacın fiyatı 675 bin lira olarak belirtiliyor. Elimize yazılı bir belge verilmedi ama ilacın 675 bin lira olduğunu, 4 kürlük bir tedavinin gerektirdiğini söyleniyor.

'Param Olmayınca Ölmem mi Lazım'

Bu süreçte bir şeyler yapmaya çalıştım ama başarılı olamadım. 675 bin liram yoksa ölmem mi gerekiyor? Ya da mahkeme kapılarında sürünmek mi? Tek geçim kaynağım şu anki engelli maaşım, yüzde 80 engelli hastalığım sebebiyle.

Eşim de benim sağlık durumum sebebiyle çalışamıyor; bazen tansiyonum düşüyor ve bayılma noktasına geliyorum. Kendimden geçiyorum. Geçenlerde lavabo içinde düştüğümde, yanımda kimse olmasaydı, ne olacaktı bilemiyorum.

'Gariban İnsanın Yaşamaya Hakkı Yok mu'

Parayı bulmak imkânım yok. Engelli maaşımın 7 bin lira civarında olduğunu düşünüyorum. Peki, bu parayla ne yapacağım? Evime sadece iki ekmek alabilir miyim? Market alışverişim 3-5 gün yetiyor. 7 bin lira ile geçinmem mümkün değil. Parayı bulma şansım yok, buna kesinlikle inanıyorum. Üç aydır bu yüzden çırpınıyorum.

Bu parayı bulmaya çalışıyorum ama başaramıyorum. Bir yandan borçlara, haciz işlemlerine sıkışmış durumdayım. Hastalık, borçlar ve mahkeme süreçleri arasında sıkışıp kaldım.

Gerçekten nasıl bu yükleri taşıyacağımı bilemez hale geldim. Şu anda yetkililerden ilaçlarımın SGK tarafından karşılanmasını talep ediyorum. Ödemezlerse, başka çarem yok; öleceğiz. Param yoksa benim ölmem mi gerekiyor? Gariban insanın yaşama hakkı yok mu?”

reklam

YORUM YAP