reklam
reklam
DOLAR 46,4993 % 0.05
EURO 52,7871 % -0.28
STERLIN 61,2478 % -0.26
FRANG 57,2299 % -0.32
ALTIN 6.034,50 % -1,77
BITCOIN 61.324,01 -1.814
reklam

Sınavsız Şube Müdürü Atamaları Mahkemeye Taşındı

Yayınlanma Tarihi : Google News
Sınavsız Şube Müdürü Atamaları Mahkemeye Taşındı
reklam

DİLAN KUTLU/ NEFES

Geçtiğimiz ay TBMM’de gerçekleştirilen sınavsız “şube müdürü” atamaları, Meclis personelinin tepkisini topladı. Meclis’te örgütlü Bağımsız Kamu Çalışanları Sendikası’nın Başkanı Tülin Yanmaz Özgen, TBMM İdari Teşkilatı’nda son dönemlerde herhangi bir duyuru yapılmadığını vurguladı. Özgen, başvuru hakkı tanınmadan ve görevde yükselme sınavı açılmadan, çoğu personelin “şube müdürü” unvanıyla atandığını yargıya taşıdı. Özgen, konuyla ilgili olarak 16 Ocak’ta Ankara 4’üncü İdare Mahkemesi’nde dava açtı. Dilekçede, ataması yapılan şube müdürlerinin bir kısmının atama öncesi görevlerini sürdürmeye devam ettiği ve başka bir görev teklifi alınmadığı ifade edildi.

Liyakat İlkesi Yok

Sendikanın dilekçesinde, “hizmet grupları arasında görevde yükselmenin sınava tabi olduğu” belirtildi. Dava dilekçesinde dikkat çeken bir diğer nokta, şube müdürü olarak atanan bazı kişilerin şef kadrosuna yönelik sınavlara girdiği ve “başarısız” oldukları bilgisi oldu. Dilekçede, “Görevde yükselme sınavında şef kadrosuna yükselemeyen bazı personelin daha yüksek maaş ve ek göstergeye sahip şube müdürlüğü kadrosuna atanması, hatta bir kısmına yönetim görevi verilmesi kariyer ve liyakat ilkeleriyle bağdaşmamaktadır” denildi.

Başkan Maaşı Verildi

Mahkemeye sunulan dilekçede ayrıca, şube müdürü atamalarının başkan yardımcısı düzeyinde maaş aldığına dikkat çekildi. Şube müdürü kadro unvanının yalnızca yüksek maaşlı atamalar için bir araç haline getirildiği iddia edildi.

Sendika, TBMM Başkanlığı’na 14 Kasım 2025 tarihinde yapılan başvurunun zımnen reddedilmesi işleminin iptalini ve “şube müdürü” atamalarının yürütmesinin durdurulmasını, atamaların iptali için mahkemeye başvurdu.

reklam

YORUM YAP