

TEKSİF üyeleri, Ankara Sincan'da bulunan Tapaten Mensucat fabrikasında, işverenin toplu iş sözleşmesi sürecine uymaması, işçilere mobbing uygulanması ve sendikalı işçilerin işten çıkarılması gerekçesiyle 78 gündür grev yapmaktadırlar.
TEKSİF Genel Merkez Eğitim ve Örgütlenme Uzmanı Veysel Arslan, “78 gündür Sincan'da örgütlü olduğumuz bir fabrikada toplu sözleşme sürecimiz var. 2023'te yetkiyi almıştık ancak işveren itirazda bulundu. Bu itiraz yasal süreç nedeniyle uzadı, fakat bu yıl Yargıtay toplu sözleşme talebimizi onayladı. Eylül ayından itibaren toplu sözleşme görüşmelerimize başladık. 2023 yılı itibarıyla çalışan sayısı 113'tü, ancak işveren bu süreci fırsat bilerek yaklaşık 70 sendika üyesini çeşitli bahanelerle işten çıkardı. Buna rağmen toplu sözleşme yetkimizi aldık.” şeklinde konuştu.
“İşveren Sendika İstemiyor. Bu Nedenle Ciddi Mobbing ve Baskı Var.”
Arslan, işverenin başka birçok büyük fabrikası bulunduğunu belirterek, “İşveren sendika istemediği için ciddi bir mobbing ve baskı var. Bu iş insanı Kayseri'de çok yardımsever gibi görünse de kendi işyerinde 30 yıl çalışan işçilerin çalışma koşulları oldukça ağır. Hiçbir işçi yaz döneminde yıllık iznini kullanamıyor. Üretim düştüğünde zorunlu izin veriliyor. İş sağlığı ve güvenliği konusunda da ciddi eksiklikler mevcut. Toplu alındığında 5-10 liraya mal olacak malzemeler bile işçilere verilmemektedir. İş kazası geçiren arkadaşlarımızın tutanakları ise mobbing ve baskı ile alınmamaktadır.” ifadelerini kullandı.
Arslan, “Greve çıkacak kadın arkadaşlarımızın eşleri aranarak sendikadan ayrılmaları yönünde baskı yapıldı. Buna rağmen grevimizi sürdürüyoruz. Kararlıyız, taleplerimiz çok net; insani çalışma şartları ve insani bir ücret istiyoruz. Bunu anayasal hakkımız olan toplu sözleşme ile çözmeyi amaçlıyoruz.” dedi.
TEKSİF Sendikası Genel Başkan Danışmanı Bayram Erdoğan, “Bu işverenin yasalara ve emeğe saygı göstermesi, işçilerin yıllardır emeğini sömüren bu işverenin özür dileyerek toplu iş sözleşmesi masasına oturup işçilerin haklarını vermesi gerektiğini” belirtti.
“Çay Molalarımızda Bile 'Bir Bardaktan Fazla Çay İçemezsin' Deniliyor.”
28 yıldır fabrikada çalışan bir işçi, “Bu işyerinde yapılan baskılar nedeniyle grev yapıyoruz. Maaş ve çalışma koşullarımız, işten çıkarılan arkadaşlarımız için grevdeyiz. İşveren yoğun baskı ve mobbing uyguluyor. Çay molalarımızda bile 'bir bardaktan fazla çay içemezsin' deniyor. Ekmekte bile sınırlama getiriliyor. Sigara içirmek bile yasak. İşveren, 'sendika gelirse suç duyurusunda bulunun' diyor.” şeklinde konuştu.
Başka bir işçi olan Nesrin Uykur ise, “7 yıldır burada çalışıyorum ve sendikaya üye olduğum için, greve katıldığım için işten çıkarıldım. İçeride ciddi mobbinge maruz kaldım. İnsani muamele görmüyoruz. Arkadaşlarımız bir kişinin değil, üç kişinin işini yapmak zorunda kalıyor. Borçları olan, çocuk okutan arkadaşlarımız dayanmak zorunda kalıyor. İçerideki baskı oldukça ağır.” dedi.



DOLAR
EURO
İNG. STERLİNİ
İSV. FRANGI
KAN. DOLARI
ÇEYREK ALTIN
BITCOIN