reklam
reklam
DOLAR 46,6304 % 0.12
EURO 53,2021 % 0.25
STERLIN 61,6892 % 0.16
FRANG 57,6752 % 0.32
ALTIN 6.067,40 % 0,63
BITCOIN 59.512,72 -2.878
reklam

Çukurova Belediyesi'nde TİS eylemi

Yayınlanma Tarihi : Google News
Çukurova Belediyesi'nde TİS eylemi
reklam

Çukurova Belediyesi'nde TİS Eylemi

Adana'da Çukurova Belediyesi'nde çalışan işçiler, aylardır ödenmeyen alacakları sebebiyle belediye binası önünde toplandı. Yaklaşık 150 kişilik grup, yönetim aleyhine protesto düzenleyerek, taleplerini dile getirdi.

Sendika temsilcileri tarafından yapılan açıklamada, Çukurova Belediyesi iştiraki olan Çukurova İmar A.Ş. ile 2024 yılı Mart ayında imzalanan toplu iş sözleşmesi (TİS) ile 2024 ve 2025 yılları için işçilerin ekonomik ve sosyal haklarının belirlendiği belirtildi. 2024 yılı içinde yaşanan gecikmelere ve eksik ödemelere rağmen, ücretlerin toplu sözleşme hükümleri çerçevesinde ödendiği kaydedildi. Ancak 2025 yılı itibarıyla belediye yönetiminin mali durumunu gerekçe göstererek sözleşme hükümlerini uygulamaktan kaçındığı ifade edildi.

Ayrıca, belediye yönetiminin toplu iş sözleşmesini iptal etmek için dava açtığı fakat mahkemenin, belediyenin iddialarını geçersiz bularak davayı reddettiği vurgulandı. Tüm bu süreçlere rağmen işçi alacaklarının hala ödenmediği ve sorunların uzatıldığı belirtildi.

'BELEDİYE, SÜRECİ CİDDİYE ALMADI'

İşçiler, toplu sözleşme çerçevesine göre 2025 yılı için her bir çalışanının aylık 10 bin TL tutarında 11 aylık alacaklarının olduğunu bildirdi. Ayrıca, 2024 ve 2025 yıllarına ait sendika ikramiyelerinin bugüne dek ödenmediği ifade edilerek, her işçinin belediyeden toplamda yaklaşık 194 bin TL alacağı olduğu aktarıldı. Sendika ve çalışanlar, bugüne kadar büyük bir fedakarlık gösterdiklerini, ancak bu iyi niyetin karşılık bulmadığını ve aksine suistimale uğradıklarını belirtti. Açıklamada, işçilerin emeği üzerinden belediyenin mali sorunlarının sürekli ertelenmesinin kabul edilemez olduğu vurgulandı.

Ayrıca, yeni dönem Toplu İş Sözleşmesi görüşmelerinin başlamasının üzerinden 40 günden fazla zaman geçmesine rağmen yalnızca yer, gün ve saat tespit toplantısının yapıldığını ve somut bir ilerleme sağlanmadığını kaydedildi. Bu durumun, belediye yönetiminin süreci yeterince ciddiye almadığını gösterdiği ifade edildi. Basın açıklamasının sonunda, Çukurova Belediyesi yönetimine yönelik bir çağrıda bulunan işçiler, biriken alacakların derhal ödenmesini ve toplu iş sözleşmesi görüşmelerinin samimi ve çözüm odaklı bir şekilde sürdürülmesini talep etti. İşçiler, haklarını alana kadar sendikal mücadeleyi sürdüreceklerini açıkladı.

reklam

YORUM YAP