

Olay, Malatya'nın Battalgazi ilçesine bağlı Orduzu Mahallesi'ndeki bir düğün salonunda saat 21.00 civarında gerçekleşti.
Nişan merasimi sırasında davetlilerin rahatsızlandığını fark edenler, durumu hemen sağlık ekiplerine bildirdi.
İhbar sonrası olay yerine çok sayıda sağlık ekibi sevk edildi. Yapılan ilk incelemelerde, davetlilerin karbonmonoksit gazından zehirlendiği tespit edildi.
Zehirlenme belirtileri gösteren 46 kişi, ambulanslarla çeşitli hastanelere kaldırılarak tedavi altına alındı.
Malatya Valisi Seddar Yavuz, konuya ilişkin olarak şunları ifade etti:
“Battalgazi ilçemizde bir düğün salonunda karbonmonoksit zehirlenmesi sonucu 113 vatandaşımız, sağlık kuruluşlarımızca tedavi altına alınmıştır.”
“Genel durumlarının iyi olduğu tespit edilmiştir ve bu saat itibarıyla hastalarımızdan bir kısmı taburcu edilmeye başlanmıştır.”
“Olayın sebebine yönelik ihmal ve kusuru bulunanlar hakkında soruşturma başlatılmıştır. Hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyor, acil şifalar diliyorum.”


